Julmust och pepparkakor

När jag och min syster satt och mös i min lägenhet på elevhemmet. Vi dricker julmust och äter pepparkakor. Ska plugga till hennes spansprov imorgon. Då ringer dörrklockan. Vi tror det är pappa som ska hämta syrran. Eftersom dörröppnaren här uppe inte fungerar fick jag springa ner. Det var min rumskompis inofficiella pojkvän. Han kommer in och är märkbart nervös över varför hon inte är här.

Precis när jag kommer upp tillbaka så ringer det på klockan igen och jag springer ner. Då är det en klasskamrat till min rumskompis. Hon skulle hämta benvärmare som blivit utlånade ett år tidigare. Inte vet jag varför hon behövde dom nu, ett år senare liksom. Hon fick också komma in i alla fall. Min syster sitter tyst, medan jag försöker prata med alla dom som nu befinner sig i lägenheten. Det är mycket mer än vad det brukar vara.

Plötsligt kommer vi in på elevhemspersonalen och då säger hon som ska hämta prylar att "dom kommer aldrig till oss för vi sköter oss alltid" Då gör jag misstaget att säga att här är de ofta för att det inte riktigt fungerade i början. Hon nappar direkt "nu blir jag nyfiken, berätta!" Jag svarar något om att kuratorn var här lite och så. "Varför fungerade inte ni ihop då" Det är den frågan jag stör mig på. Jag tycker inte att det är hennes grej. Jag tycker inte hon ska lägga sig i. Därför slingrade jag mig ur frågan med undvikande svar.

Men vad tycker ni, är det rätt att fråga en sån fråga?

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

fråga kan man men svara behöver man inte

2008-11-25 @ 22:29:47
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Sara

Man kan ju aldrig hindra någon från att fråga, frågan därefter är ju hur man ska svara:/

2008-11-28 @ 00:10:45
Postat av: DumBlondin

nja, vet inte...du gjorde väl det bästa av situationen?=)

2008-11-30 @ 20:54:37
URL: http://lajsastaahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0