I've heard it all before

Jag har varit mobbad. De knäckte mig inte då och de kommer definitivt inte knäcka mig igen. Skillnaden den här gången är att jag inte kommer låta dom hållas alls. Förra gången kan man väl säga att jag mer eller mindre flydde från alltihop. Jag valde ett gymnasium där jag skulle bli av med alla jag en gång var förföljd av. Det var så skönt. Här höll lärarna inte med mobbarna heller. Vilket var väldigt skönt.

Men om vi ska knyta ihop med rubriken så...Nu är de två tjejer som verkligen inte ville ha med mig och en annan tjej i ett grupparbete. Vi skulle baka ett pepparkakshus. Jag var borta den gången då vi skulle bestämma, jag var utomlands på solsemester. När jag kom tillbaka fick jag ingen information. Det framgick tydligt att de inte ville ha min hjälp. Hela tiden de fick en anledning att kunna klaga på min kompis passade de på att göra det. Ibland var de på mig också.

När jag sa saker och gav förslag ignorerade de det jag sa och mig. Jag blev irriterad. Jag visste inte hur jag skulle hantera situationen, men jag visste att jag inte ville att historien skulle återupprepas. Men jag pratade med min klassföreståndare och den ansvariga läraren. De sa att de ska börja nysta i problemet (finns myyyyyycket historia mellan min vän och de här två tjejerna) som nödlösning fick vi göra ett eget pepparkakshus.

Två dumma kossor som ger sig på folk för att få en egokick själva? Vet inte riktigt vad man ska tro...


Kommentarer
Postat av: Josefin

svar: haha jaa. Fast för mig är allt med choklad i en mirakel kur ;)

2008-11-27 @ 16:21:26
URL: http://kinglouie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0