Mode måsten

Enligt mig är det absolut fulast plagget att ha på sig är en tight hudfärgad klänning...
Särskilt om man har en ljus hudtyp. Jag har inte fattat vitsen med att ha klänningen i exakt samma ton som huden. Det syns ju inte att man har en klänning då, spelar roll hur snygggt skuren den är då. Nej, jag vill ha kontraster mellan hudton och klänningen/andra figur nära plagg.

På vintern är mössa och halsduk och vantar de coolaste plaggen...
När snön vräker ner och du inte har en mössa får du en bad-hair-day även om du inte hade det innan. Halsduken värmer din stackars hals som annars blir knallröd. Träffar du någon som du måste vidröra med handen, typ ta i hand med en ny person, tårka lillasysters tårar från hennes kind osv. tror jag de skulle uppskatta att det inte var en enorm isklump som du förde fram. Dessutom ser man så gullig ut, särskilt ifall man matchar lite lagom=)

Skor med rundad tå...
Den runda tån gör att du ser ut att ha proportionella fötter. Spetsig tå gör att du får större fötter. Jag med små fötter har provat för att få fötterna att se större ut. Det blev inte lyckat. Bara fult. Men när jag har rundad tå känner jag mig mer bekväm. Antagligen för att foten har den storleken den brukar ha. Man ska vara nöjd med sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0